Moses' Passat 1.8 GL Variant - Semi Interieurfilter

Ga je iets veranderen aan jouw auto of heb je dat gedaan dan kan je het hier plaatsen.

Moses' Passat 1.8 GL Variant - Semi Interieurfilter

Berichtdoor Moses » 13-06-2009 01:30

Hallo allemaal,

Heb sinds een week (5-4-2007) een VW Passat 1.8 CL Variant 1991 en ben zeer tevreden over de wagen.

In deze draad zal ik de ombouwgeschiedenis van de passat gaan bijhouden met diverse foto's en de daarbij behorende uitleg.

Afbeelding

Afbeelding

Net gewassen overigens, hij was erg gelig door het stuifzand :(
Afbeelding

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!
Moses
 
Berichten: 208
Lid geworden op: 29-03-2009 21:35


Berichtdoor Moses » 13-06-2009 01:30

Ik ben naar Schaap en Bron gereden vandaag en heb 4 deurgrepen, pookhoes, rechterbuiten spiegel en deurschakelaars gehaald.
Vamiddag en vanavond alles overgezet en het ziet er meteen een stuk beter uit.

Meteen alle platsic delen van het interieur ook behandeld en dat ziet er ook weer zo goed als nieuw uit :)

Nu nog ergens 2 nette zwarte achterpaneel kleppen halen, want deze zijn helaas verkracht door de vorige eigenaar (zitten Osio speakers in).

Helaas geen foto's gemaakt van deze eerste wijzingen. Ze zullen wel terug te zien zijn op de navolgende foto's :D

Eens kijken wat ik zondag kan uithalen :)
Afbeelding

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!
Moses
 
Berichten: 208
Lid geworden op: 29-03-2009 21:35


Berichtdoor Moses » 13-06-2009 01:31

Twee nieuwe achterkappen gehaald in Joure. Ziet er nu weer tiptop uit.

Het wachten is op Richard, hij heeft een compleet dekzeil+rails binnenkort vrij. Dan kan ik eindelijk verder met de inbouw van de audio, althans de amp en sub. De rest komt later :)
Nog even genieten van de 1,8 :mrgreen:
Afbeelding

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!
Moses
 
Berichten: 208
Lid geworden op: 29-03-2009 21:35


Berichtdoor Moses » 13-06-2009 01:31

Afgelopen maandag ochtend het felbegeerde afdekzeil gemonteerd. Toppie Pascal :thumsup: . Er ontreken nog twee motagebeugels en een kapje, maar daar kom ik ook nog wel aan.

Afbeelding

Inmiddels vandaag twee originele zijpinkers, deurschakelaars, asbakverlichting en last but not least een nieuwe tellerunit opgehaald. Deze laatste moet nog uitgeprobeerd worden, maar als het goed is zou het allemaal moeten werke (hoop ik).

Zodra ik hier mee bezig ga, zal ik er meteen wat foto's van maken.

More to come :mrgreen:

[edit]
foto toegevoegd
[/edit]
Afbeelding

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!
Moses
 
Berichten: 208
Lid geworden op: 29-03-2009 21:35


Berichtdoor Moses » 13-06-2009 01:31

Zondagmorgen rond 10:45 begonnen met het voorbereiden van de montage van het nieuwe klokkenspel. De meeste tijd zit in het demonteren van het stuur en de bekapping rond het klokkenspel.

Zo zag het er eerst uit:

Afbeelding

Beetje kaal he? Je mist van alles als je lekker verwend bent :mrgreen:

Zo ziet het er nu uit:

Afbeelding

Al wat luxer. Let op de wijzernaalden. Deze zijn aanzienlijk slanker en de wijzerplaten zijn grijs/antraciet in plaats van zwart. Geeft gelijk een ietwat luxer uitzicht. Alles werkt \(^_^)/

Heerlijk zo'n toerenteller... Oke het duurde wat langer dan geplanned maar ook een verstokte roker moet van tijd tot tijd een pafke hebben :wink:
Afbeelding

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!
Moses
 
Berichten: 208
Lid geworden op: 29-03-2009 21:35


Berichtdoor Moses » 13-06-2009 01:32

Vandaag:

Bumperopknapdag. Zie hieronder het resultaat:

Afbeelding

Zo zag het er eerder uit:

Afbeelding

1e keer gedaan. Opbrengen met doek, inlaten trekken voor zo'n 15 mins (2 peuken dus) en daarna uitgewreven. Resultaat is redelijk maar nog niet perfect.

@Pascal: Ik neem aan dat het bovenstaande meerdere malen moet? Bumper was eerder grijs dan zwart...
Afbeelding

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!
Moses
 
Berichten: 208
Lid geworden op: 29-03-2009 21:35


Berichtdoor Moses » 13-06-2009 01:32

Oke, hier een kleine How-to. Sorry voor de wat onscherpe foto's. Zijn met mijn mobiel gemaakt.

We hebben het allemaal al eens meegemaakt: Je rijdt in het donker, probeert je peuk te tappen of uit te drukken en je knoeit je hele middenconsole eronder. Kortom: Reut en ellende en weer is een reinigingsactie nodig.

Met deze How-to kun je dit zelf doen en heb je de dealer niet nodig, ja voor lampjes maar meer niet.

Afbeelding
De situatie:


Oke, iedereen kan dit, zelf met twee linkerhanden moet dit lukken. Success!

Benodigdheden:
* Portie geduld
* enkele 1,2watt lampjes met t5 fitting (voor je kachelknoppen verlichting. Je bent daar toch in de buurt)
* Philips Schroevendraaier 4-5
* ongeveer 30 minuten vrije tijd

Afbeelding
Je verwijderd eerst de asbak


Afbeelding
Je neemt de knoppen van de kachelbediening los


Afbeelding
Daarna trek je het panneel recht naar je toe; wees hier voorzichting mee, de achter het paneel gemonteerde lichtgeleider is kwetsbaar.


Afbeelding
Onder dit paneel zie je net boven de asbak een groene lichtgeleider welke met een schroef (philips) vast zit


Afbeelding
Deze neem je los en je trekt deze voorzichtig naar je toe.


Afbeelding
Je neemt de stekker los zodat het geheel vrij komt.


Afbeelding
Met een pincet trek je het lampje eruit en vervangt deze door hetzelfde type van 1.2 watt. Het is hetzelfde lampje type als voor de verwarmingsknop. Pas op, dit kan moeilijk gaan. Neem hier gerust de tijd voor; niets forceren!


Afbeelding
Uiteraard controleer je even voordat je het paneel terugplaatst even of alles nog goed werkt. Zo niet dan zit of ht lampje niet goed of ben je de stekker vergeten terug aan te sluiten.


Afbeelding
Na het terug monteren van het paneel en en de kachelbedieningsknoppen ziet het er zo uit.


Na gedane arbeid kun je vanavond een fijn eindje gaan rijden en zonder dat je er een gigantische bende van maakt. Rustig roken en na het lekkere smoken deze, veilig en zonder je handen te branden of het mooie interieur te beschadigen cq. vervuilen, uit te drukken.

Heerlijk, zo'n verlichte asbak!

Suc6!
Afbeelding

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!
Moses
 
Berichten: 208
Lid geworden op: 29-03-2009 21:35


Berichtdoor Moses » 13-06-2009 01:32

Vandaag even een beetje creatief bezig geweest. ik vond de standaard binnenverlichting voorin niet mooi. Dus op zoek geweest naar een combi verlichting. Ben op een versie voor de B4 gestuit en heb deze inmiddels aangesloten.

Bruin op Bruin
Bruin/Wit op Bruin/Wit
Rood/Zwart op Rood/Zwart

Zwart/Geel heb ik niet aangesloten.

Het resultaat mag er zijn; let ook op de schakelaar posities:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Op naar het volgende idee :mrgreen:
Afbeelding

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!
Moses
 
Berichten: 208
Lid geworden op: 29-03-2009 21:35


Berichtdoor Moses » 13-06-2009 01:33

Ook op zaterdag/zondag zit ik niet stil:

C-Stijl met verlichting gehaald. Helaas was de kabelboom al naar de kl*ten geholpen door een voorganger. Die ga ik opnieuw maken en aanleggen:

Afbeelding

Ik moet alles nog bijelkaar zoeken en er tijd voor vinden. Waarschijnlijk begin April maar inbouwen en de kans zit er dik in dat ik dan ook de ICE maar eens ga plaatsen. Die pruttelspeakers zijn ook maar niets.

Ook iets leuks voor in de middelconsole gevonden, had het nog niet eerder gezien:

Afbeelding

Ik had geen zin om een doekje over de autoradio te halen. Helaas :neutral:

En ja, nu eindelijk een soort van regelbare ruitenwisser interval relais 99:

Afbeelding


Weet iemand wat voor functie dat blauwe stekkertje heeft? Heb hier al naar lopen zoeken, maar heb geen flauw idee :confused:
Afbeelding

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!
Moses
 
Berichten: 208
Lid geworden op: 29-03-2009 21:35


Berichtdoor Moses » 13-06-2009 01:33

De zijknipperlichten welke ik gisteren bij Pascal heb gehaald, zijn inmiddels ook geplaatst (en dat tussen de buien door)

Hieronder nog wat foto's:

Afbeelding
Zo zag het er eerst uit.

Afbeelding
Kabelboomtje in motorruimte geplaatst. Moet ik nog netjes aftapen.

Afbeelding
De lamphouders hangen er al.

Afbeelding
Yeps, in volle glorie.


Ook een zwart VW embleem van Pascal. Deze heeft hij gisterenmiddag/avond al alvast voor me opgezet.

Afbeelding
Zo zag het er eerst uit... hmmmm... Bah!

Afbeelding
Eindresultaat is yummie, yummie :mrgreen:

Helaas heb ik geen foto's van de oude en de nieuwe hemel. Niet zo snel aan gedacht.

Ook meteen de bekabeling van de binnenverlichting netjes gemaakt, ik had die kabeltang toch nog beet, dus ook daar nu netjes (ookal zie je er geen ruk van).
Afbeelding

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!
Moses
 
Berichten: 208
Lid geworden op: 29-03-2009 21:35




Terug naar ā€œ%sā€ Garage

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron